Reakts fremtid

Som nystiftet fysisk butik og webshop har vi selvfølgelig en masse forhåbninger for fremtiden. Ovenpå corona blev vi klar over at tingene godt kunne gå imod os, men det valgte vi at se bort fra, fordi vi er så passionerede og dedikeret til vores nye projekt. Vi har inddelt det her i 3 fokusområder, hvor vi vil komme ind på hvilke visioner og refleksioner, vi har gjort os om fremtiden.

Fremtidige visioner for webshoppen

Vores webshop reakt.dk vil vi fokusere mere og mere på. Vi kan ikke undgå at kigge på den udvikling onlinehandel var gennemgået de sidste år. Kunders shoppeadfærd har ændret sig, og mange foretrækker at sidde hjemmefra og ligge tingene i kurven. På længere sigt, vil vi gerne tage vores egne produktbilleder, som kan skabe netop det udtryk, vi gerne vil have frem. Derudover vil vi gennem annoncer på blandt andet Instagram og Facebook skabe endnu mere kendskab og omsætning. Vi vil hele tiden målrette annoncer, så vi rammer de kunder, vi gerne vil. For også at følge udvikling vil vi i fremtiden ligge øget fokus på afhentning i butik, som vi har haft gode erfaringer med fra tidligere. Det er en god måde for at skabe endnu mere trafik i butikken. Hvis vi oplever et  behov eller efterspørgslen kan det også være at vi forsætter med det koncept kørte i den gamle Stay Fahsion, nemlig at give gratis levering til hoveddøren samme dag, hvis kunden bestiller inden kl. 16 og bor i 8660 Skanderborg. Dette ville kunne skabe den unikke service, som vi gerne vil adskille os fra andre med. 

Det ef vigtig for os hele tiden at opgradere webshoppen, så vi kan forbedre os. For os betyder de små ting meget, derfor vil vi med tiden forbedre indpakning af pakker, flyers, ordrebekræftelse osv. På længere sigt vil vi sætte mere fokus på vores trustpilot, så alle kunderne kan handle med ro i maven. 

Fremtidige visioner for vores fysiske butik

Efter at have indrettet butikken lige efter de forestillinger, vi har gjort os, vil vi fremover fokusere meget på anerledes ideer, der vil kunne adskille os fra. Vi vil gerne en butik, som bliver talt om i byen, og en butik hvor du bliver overrasket. Vi vil blandt andet eksperimentere med temaer i vinduerne, som kan skabe øget opmærksomhed. Næsten alt i butikken er flytbart dvs. at vi kan rykke helt om i butikken for at skabe et bestemt udtryk. I forhold til udsalg, kunne vi godt tænke os at lege lidt med farve folie på vinduerne, som virkelig signalerer til kunden at der er tilbud. Alt i alt skal vi finde ud af hvad der fungerer, og hvad der ikke gør. 

I forhold til brands vil vi også finde ud af hvad der fungerer, hertil har vi også planer om at udvide med andre store modebrands, som vi allerede har kontakt til, både til vores herre- og dameafdeling. Dette vil gøre vores udvalg endnu bredere, samtidig med at det vil skabe fornyet interesse og omtale. Vi ligger hele tiden vægt på at vælge brands der er specialister i hver deres ting, og som henvender sig til forskellige målgrupper, så vi både har noget til de unge og piger og drenge, og til de 30-50 årige som ønsker noget nyt til klædeskabet.


Fremtidige visioner for Instagram

Som vi har nævnt i tidligere blogindlæg, vil vi gerne vokse eksponentielt især på Instagram, som bliver vores hovedfokus. Her vil i fremtiden  skyde fede billeder, som til at starte med vil blive taget med telefonen, men på længere sigt vil vi gerne have et kamera til rådighed, så vi kan forbedre kvalitet. Videoer vil være en stor del af det content vi kommer til at ligge, det gælder både lookbooks, hverdag i butikken og snakkevideoer på stories. Det er vigtig at udstråle at vi ikke kun er en butik, hvor man skal købe noget, men ligeså meget et sted hvor man kan komme og kigge og eventuelt lige få en lille snak. På den måde ønsker vi at kunderne skal kunne identificere sig selv med os. Dette gør vi også at bruge microinfluencers i fremtiden. Det bliver få unge i Skanderborg kommune, som kommer til at reklamere med noget af vores tøj på Instagram. Dette gør vi for at få de lokale unge ned i butikken, som er dem vi især gerne vil ramme. Vi vil samtidig afholde fremtidige arrangementer med disse microinfluencers for også at lære dem at kende, så det ikke bliver fremmet for dem at reklamere for os. Selvom vi på længere sigt gerne vil nå ud til hele landet med vores webshop, vil vi starte med at fokusere på Skanderborg og omegn. Det vil vi blandt andet også gøre ved at  arrangere giveaways, hvor vi giver en premiere ud, hvis man tagger nogle af sine bekendte, på den måde håber vi også på at række endnu bredere ud, og forhåbenligt for flere følgere og en bedre integration på vores post.