Reakt er åbnet

Ventetiden er ovre, endelig er Reakt åbnet. D. 2 august 2021 åbnede vores fysiske butik i Skanderborg. En dag inden tyvstartede vi og lancerede vores nye webshop; reakt.dk. Processen dertil har været tidskrævende, men på alle måder det værd.

Vores tanker bag:

I vinters begyndte de første tanker på omkring en ny butik, et nyt koncept, en kvindeafdelingen. Den gamle butik Stay havde klaret sig rigtig godt, men det var som om der manglede noget. Noget der ligesom adskilte sig fra andre butikker. Vi ville mere end blot at være en herretøjsforrentning. Vores store vision var at fusionere vores herreafdeling med en kvindeafdeling, på den måde ville vi kunne højne vores profil og skabe endnu mere trafik i butikken. Personligt synes vi at synagien mellem herre - og dameafdelingen er super god, og er med til at skabe en endnu federe stemning i butikken.

Meningen bag vores indretning:

Vores helt store vision er nemlig at skabe en unik stemning. Dette gør vi blandt andet ved at interagere socialt med vores kunder, og give den bedst mulige service. Vi stræber efter at kunden har en følelse af at de har fået den bedst mulige behandling, når de går ud af døren. Ved siden af de sociale aspekt, prøver vi også at skabe en anderledes følelse gennem vores indretning. Som navnet ”Reakt” også hentyder til, vil vi gerne have kunderne til at reagere på vores indretning, der bæger præg af nogle mere rå materialer. De rå materialer består hovedsageligt af beton, glas, stål, jern, som er med til at skabe et klinisk udtryk, som er det vi tror man kommer til at se mere og mere af i fremtiden. Onlinehandlen har fået en større og større indvirkning på kundernes shoppevaner, og derfor reagerer vi også på fremtiden, ved at få inspiration fra såkaldte showroom, hvor der ikke er proppet med tøj på væggene. I den sammenhæng har vi valgt kun at have vores tøjudvalg hængende på tøjstativer, bortset fra vores outfitbokse, fordi vi synes det skaber en mere overskuelig atmosfære i butikken. På den måde lader vi tøjet tale for sig selv, da i stedet ønsker at skabe inspiationen ved hjælp af Instagram, som bliver vores primære sociale platform.

De sociale mediers indflydelse på vores butik:

Den måde vi også vil adskille os fra andre butikker, er netop vores brug af sociale medier. Vores mål er at skabe en instagram, der henvender sig til en bred målgruppe, hvor man kan gå ind og finde inspiration til det næste køb. Dette vil vi gøre ved at være tro mod vores stil på vores post, og lade os inspirere af den rå stil vi kører i butikken. Dertil vil vi altid være med på de nyeste trends hvad der også angår videomateriale. Videoerne vil blandt andet blive vist på et tv i butikken, som vi gør for at integrere vores content fra sociale medier og på den måde skabe mere inspiration i butikken, og samtidig skabe forøget interesse for både den fysiske butik, webshop og vores instragram.

Det er også på de sociale medier at vi vil annocere diverse events. For ikke kun at blive en tøjforretning, vil vi gerne opnå en dybere tilknytning til kunderne. Det vil vi blandet andet gøre ved at arrangere en række begivenheder. Vores mål er også skabe en løbeklub, som skal være med at samle Skanderborg, samtidig med at vi kan lære vores kunder endnu bedre at kende, og på den måde danne en relation, der ikke er overfladisk.